نژاد سگ آپارتمانی

سگ پودل عروسکی

سگ پودل عروسکی

سگ پودل عروسکی

اور عموم بر آن است که تمام انواع پودل ها، یعنی پودل عروسکی ، پودل مینیاتوری و پودل استاندارد، همگی از یک نژاد مشترک هستند. پودل استاندارد ، قدیمی ترین نوع پودل است اما پودل های عروسکی نیز چندان نو و تازه وارد نیستند؛ لوییس شانزدهم در فرانسه، یک پودل عروسکی داشته است و در تعداد زیادی از نقاشی های منسوب به قرون پانزدهم و شانزدهم نیز سگ هایی به تصویر کشیده شده اند که تا حد زیادی به پودل های عروسکی امروزی شباهت دارند پودل عروسکی علی رغم اندازۀ کوچک، با غرور در میان سگهای اشرافی واقعی، قرار می گیرد. در زیر پوشش فرفری آن که حساسیت زایی کمی نیز دارد، یک ورزشکار و همراه خوب برای تمام فصول قرار گرفته است.

پودل ها از سه نوع مختلف هستند: انواع پودل استاندارد باید بیش از ۳۸ سانتیمتر ارتفاع در شانه ها داشته باشند. انواع پودل مینیاتوری، ۳۸ سانتیمتر یا کمتر هستند و انواع پودل عروسکی بیش از ۲۵ سانتیمتر نیستند. هر سه گونه دارای ساختار و تناسب های یکسانی هستند. در نمایش های سگها، پودل ها معمولاً در قالب “آرایش کانتیننتال” پیچیده دیده می شوند (آرایش کانتیننتال نوعی اصلاح پوشش سگها است که در آن موهای صورت گلو، پا و بخشی از دم کوتاه می شوند) مشخصات استاندارد پودل های مینیاتوری و عروسکی، همانند مشخصات پودل استاندارد است؛ و جز آنکه استخوان پس سری در پودل های مینیاتوری و عروسکی چندان رشد نمی کند، تفاوت دیگری با هم ندارند.

اندازه و ابعاد پودل های مینیاتوری و عروسکی، نباید از یک حد معین کوچکتر باشد و نشانه هایی نظیر جمجمه ی خمره ای شکل، چشم های برآمده و بزرگ، پوزه ی کوتاه یا چانه ی رو به عقب، اختلال محسوب می شوند. پودل های عروسکی، حدود ۱۰ اینچ یا کمتر قد دارند و وزن آن ها بین ۵ تا ۷ پوند است. پودل های رسمی در این ابعاد نمی باشند و باشگاه سگ های پودل آمریکا، پودل های فنجانی یا بسیار ریز را به رسمیت نمی شناسد. پودل های عروسکی، سر تقریبا گِرد و پوزه ای بلند و کشیده دارند. چشم های آن ها به رنگ تیره و بیضی شکل است و گوش ها نیز از کنار سر آویزان هستند. موی سگ های پودل باید تک رنگ باشد و رنگ هایی نظیر زردآلویی، نقره ای، کِرم، مشکی، نوک مدادی یا دیگر رنگ ها در آن ها مشاهده میشود.

نوشته های مشابه