نژاد سگ آپارتمانی

سگ پامرانین

سگ پامرانین

سگ پامرانین

سگی از گروه سگ‌های اشپیتز، نژاد پامرانین از سگ‌های سورتمه نواحی ایسلند و لاپلند مشتق شده‌است البته نام این نژاد از منطقه پامرانیا گرفته شده‌است و احتمالاً علت آن اصلاح نژاد و کاهش اندازه این سگها در این منطقه است. در هر صورت سگهایی که از گروه که جثه بزرگ‌تر داشتند به عنوان سگ گله عمل می‌کردند، این نژاد در قرن ۱۹ مورد توجه قرار گرفتند پامرانین انواع بسیار کوچک، مطیع و با جثه کوچک نیز دارد که به عنوان یکی از مهمترین حیوانات خانگی شناخته می‌شود. سگ های پامرانین را به سه دسته پامرانین عروسکی، پامرانین خرسی و  پامرانین روباهی تقسیم کردند. پامرانین ها به طور کلی سگ های کوچک سالمی هستند

 

پامرانین کوچک، که مدت ها مورد علاقه افراد سلطنتی و متداول بوده است، به عنوان یاری ایده آل شناخته می شود. پوشش باشکوه، خندان، چهره روباه گونه و شخصیت پرشور و پرتحرک باعث شده است که پوم (مخفف پامرانین) به یکی از محبوب ترین نژادهای عروسکی در جهان تبدیل شود پامرانین یک بدن کوچک (حداکثر ۳ کیلوگرم) و یک رفتار ریاست گونه سگ های بزرگ را ترکیب کرده است. پوشش دوتایی پرپشت، با لبه های آن در قسمت سینه و شانه ها، تقریباً در دو جین رنگ و الگوها و نشان های مختلفی به چشم می خورد، اما بیشتر آنها به رنگ نارنجی یا قرمز دیده می شوند پامرانین نسبت به غذای سگ با کیفیت بالا باید عکس العمل خوبی نشان دهد پوشش دوتایی پامرانین یکی از ویژگیهای بارز او می باشد به همان اندازه که پامرانین ها از بودن در جمع خانواده به عنوان سگ های دست آموز و همراه لذت می برند، از انجام برخی ورزش ها نیز سود برده و از شانس دویدن، بازی کردن و پیاده روی لذت می برند.

در این مطلب به تفصیل تمام مزایا و معایب سگ پامرانین و آنچه را که باید قبل از گرفتن یک بدانید آمده است  و اگر صاحب یک سگ پامرانین هستید، بدون شک قدردانی خواهید کرد که تجربه‌ای کاملاً منحصر به فرد است، حتی اگر قبلاً حیوانات خانگی دیگری نیز در این زمینه داشته‌اید. یک سگ پامرانین به طور طبیعی بهترین دوست انسان است، اما او همچنین به شدت وفادار، باهوش، نوازشگر و فوق العاده دوست داشتنی است. سطح هوش این حیوان بالا است و سگ‌های ماجراجوی کوچکی هستند. سگ پامرانین به دلیل ویژگی‌های متعددی که با هم ترکیب می‌شوند، یک حیوان خانگی ایده آل است که محیط شادی را برای خانواده شما ایجاد می کند و صفات آن ممکن است مزاجی و جسمانی باشد. نکته کلیدی این است که بدانید در صورت خرید پامرانین با چه چیزی روبرو هستید و ممکن است قبلاً از این حیوان در خانه داشته باشید، اما این تضمین نمی ‌کند که از قبل در مورد تمام ویژگی‌هایی که این موجودات شگفت‌انگیز می‌ توانند به شما و خانواده‌تان ارائه دهند،  اطلاع داشته باشید.

سطح هوش سگ پامرانین بالا است و آنها در چالش ها پیشرفت می کنند و در بسیاری از ورزش های سگ به خوبی عمل می کنند. آنها نیاز به آموزش دارند، وگرنه صاحب خود را آموزش خواهند داد. همه نژادهای سگ سبک های یادگیری خاص خود را دارند و این حیوانات دوست دارند ترفندهای جدید به آن ها آموزش داده شود و به سرعت چیزها را انتخاب می کنند.  سگ پامرانین فعال، بازیگوش، بسیار دوستانه است و به شدت از صاحبان خود محافظت می کند . همچنین این حیوانات ماجراجو هستند زیرا سطح انرژی سگ پامرانین بالا است و حیواناتی بسیار ماجراجو هستند. در مورد ویژگی هایی که از یک سگ اسباب بازی انتظار ندارید، آنها سگ های نگهبان استثنایی می سازند و اگر آنها می توانند چیزی را در خانه شما بشنوند یا ببینند، صدای بلند آنها شما را به سرعت وادار می کند که بدوید.

در واقع اگر کسی زنگ در را بزند یا در را بکوبد، پارس سگ پامرانین به شما هشدار می‌دهد که اگر پارس کند و فرد آشنا باشد حیوان بازدارنده بزرگی است و اگر فرد غریبه باشد ممکن است برای ترساندن آنها کافی باشد. با همه این ها به نظر می رسد بسیاری از صاحبان سگ های دیگر نسبت به کت با شکوه و پف کرده سگ پامرانین حسادت می کنند. این حیوان کت های بلندی دارد که از آنها در برابر آب و هوا محافظت می کند و همچنین آنها را گرم نگه می دارد و با این حال، یک کت بزرگ به این معنی است که باید به درستی از آن ها مراقبت کنید.  در واقع، یک سگ پامرانین دارای دو کت است که یک کت داخلی و یک کت بیرونی می باشد و کت داخلی (معروف به بیس کت) متراکم است و او را قادر می سازد در هوای سردتر گرم بماند و در تابستان تا حدودی گرم بماند.

پوشش بیرونی سگ پامرانین بسیار سبک تر است و از پوشش داخلی در برابر اکثر شرایط آب و هوایی محافظت می کند. برای حفظ کت سالم، او باید هر روز با یک برس با کیفیت روی آن را برش بکشید و البته سگ پامرانین شما این احساس و توجهی که به او می شود را دوست دارد. به عنوان مثال، اگر آنها به سنجاب ها، گربه ها یا افرادی که از کنار خانه شما می گذرند (با سگ یا بدون سگ) پارس می کنند و گاهی اوقات اگر خیلی هیجان زده شوند به سمت شما پارس می کنند. در تجربه ما، آنها اغلب این کار را به عنوان وسیله ای برای هشدار به شما انجام می دهند و در نتیجه شما را ایمن نگه می دارند. سگ پامرانین فقط بهترین های مطلق را برای والدین انسانی خود می خواهد و آیا تا به حال متوجه شده‌اید که سگ پامرانین شما طوری راه می‌رود که انگار انتظار دارد همه (انسان و حیوانات) فوراً به او توجه کنند؟ که به نظر می رسد که او یکی از اعضای سلطنتی است. همچنین اگر کودکی زیر ده سال دارید و یک سگ پامرانین دارید، مطمئن شوید که هرگز آنها را بدون نظارت کنار هم رها نکنید، در غیر این صورت ممکن است حادثه ای رخ دهد.

در واقع این یک واقعیت شناخته شده است که سگ ها بهترین دوست انسان هستند. یکی از دلایل اصلی این است که وقتی صحبت از انسان می شود، سگ ها وفادار ترین موجودات جهان هستند. سگ پامرانین مطمئنا با این ویژگی مطابقت دارند و شخصیت منحصر به فرد آن ها بسیار مشخص است.  شما هنگامی که از محل کار خود به خانه بر می گردید، سگ پامرانین شما ممکن است بدود و با دم تکان دادن به شما سلام کند و سپس در دایره های شادی بچرخد و ممکن است پارس کند، اگر کسی زنگ در را به صدا درآورد، تا شما را از خطر احتمالی آگاه کند. در نهایت، پس از مدتی، شما به دوست خوب او تبدیل خواهید شد و وفاداری او به شما برای همیشه باقی خواهد ماند. او تلاش خواهد کرد تا مطمئن شود که شما در امان هستید و هر زمان که فرصتی پیش بیاید برای محافظت از شما تلاش خواهد کرد. البته این تا حدودی طعنه آمیز است که سگ پامرانین شما با توجه به جثه خود نیاز به محافظت از شما را احساس می کند اما عمیقاً در ژن های او جا افتاده است.

این در حالی است که سگ ها به قدری به صاحب شان عشق می ورزند که اگر حتی دو ساعت از خانه دور باشید، احساس می کنید که تمام دنیایشان به هم ریخته است و سگ های پامرانین از جلب توجه لذت می برند و دوست دارند در کنار خانواده خود باشند. برخی از آن ها به ویژه، وابستگی قوی به یک فرد ایجاد می کنند. مزیت دیگر این است که این همنوعان کرکی تمایل دارند با سایر حیوانات خانگی کنار بیایند. این غیرعادی نیست که گروهی از آن‌ها حتی در بین غریبه ها با هم بدون سر و صدا بدوند و با هم بازی کنند و با این حال، برخی ممکن است رئیس باشند و ممکن است سگ های عجیب و غریب را بدون توجه به جثه آنها بدتر کنند. صاحبان این نژاد سگ‌های خود را به‌عنوان موجودات کوچک شاد کننده، درخشان و سرزنده توصیف می‌ کنند که نور خورشید را به زندگی آنها آورده است.

همه سگ های پامرانین در نهایت آموزش پذیر هستند، اگر صبر داشته باشید و مهارت‌های اولیه داشته باشید، می‌ توانید آن ها را برای انجام کارهای زیادی آموزش دهید. با این حال، وقتی یک سگ باهوش دارید، می تواند بر علیه شما باشد، به این معنی که آنها از مغز خود برای وارد شدن به شرارت استفاده می کنند و با این حال، می توانید از آنها پیشی بگیرید و آنها را وادار به انجام آنچه می خواهید کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، سگ پامرانین شما به طرزی جادویی متحول می شود و مشتاق یادگیری از شما و لذت بردن از این روند است. در واقع، بسیاری از سگ های پامرانین در حلقه اطاعت به سطوح بالایی از افتخار رسیده اند و در یادگیری ترفندهای جدید سریع هستند. فقط مطمئن شوید که از تکنیک های تمرینی ملایم با این بچه های کوچک استفاده کنید زیرا با اینکه این نژاد به دلیل جثه بسیار شکننده است، اما نباید آنها را به دلیل ظاهر کرکی شان دست کم بگیرید. آن ها سلامتی کلی دارند و برخی از صاحبان آن ها، فقط برای واکسیناسیون به دامپزشک مراجعه می کنند و نه بیشتر.

 

نوشته های مشابه