خرید گربه

خرید گربه خانگی

خرید گربه خانگی

خرید گربه خانگی

خرید گربه خانگی، می تواند بسیار تجربه شگفت انگیزی باشد که نیاز به برنامه ریزی و مراقبت روزانه دارد. باید در مورد نوع گربه ای که می خواهید و همچنین از کجا آن را بخرید فکر کنید. مکان های رایج برای خرید گربه خانگی، شامل فروشگاه های حیوانات خانگی، کلینیک های پرورش حیوانات خانگی و دامپزشک ها است. قبل از آوردن یک گربه به خانه، باید مطمئن شوید که تمام لوازم مورد نیاز آن را دارید.

اگر قصد خرید گربه خانگی را دارید، ما به موضوعاتی مانند هزینه نگهداری گربه، محل خرید گربه خانگی، و مواردی که باید به آنها توجه کنید، می‌پردازیم.
هنگام خرید گربه خانگی، توجه به موارد زیر مهم است:

– آیا تمام خانواده شما برای خرید گربه خانگی، آمادگی دارند؟ گربه ها بخشی از خانواده هستند، بنابراین بهتر است قبل از اضافه کردن اعضای دیگر خانواده، هر یک از اعضای موجود خانواده را در نظر بگیرید. همه اعضای خانواده، باید درک کنند که گربه ها گهگاه به فضای شخصی حمله می کنند. آنها ممکن است روی تخت شما بپرند یا روی رایانه شما چرت بزنند.

– آیا شخصیت، برای شما مهم است؟ گربه‌ها، همه شخصیت‌های متفاوتی دارند، اما چند ویژگی مشترک دارند. آنها به خوبی اجتماعی می شوند.

– کدام ویژگی های فیزیکی گربه خانگی، را بیشتر دوست دارید؟ همه چیز مربوط به شخصیت نیست. آیا شما یک گربه مو بلند می خواهید یا موکوتاه؟ آیا برای مسواک زدن روزانه گربه خانگی خود وقت دارید؟ گربه های مو بلند نیاز به برس زدن مکرر دارند، این مورد برای خانواده هایی که آلرژی دارند مهم است.

– چقدر فضا دارید؟ گربه های خانگی، موجودات جمع و جوری هستند. آنها، به مکانی برای غذا و آب نیاز دارند که جدا از محل خواب آنها، باشد. همه گربه ها به تخت نیاز ندارند زیرا برخی ترجیح می دهند روی مبل، طاقچه یا تخت شما بخوابند.

– گربه نر را ترجیح می دهید یا ماده؟ گربه های نر و ماده هر دو حیوانات خانگی خوبی هستند، اما تفاوت های هورمونی وجود دارد که بر رفتار آنها تأثیر می گذارد.

– آیا مراقبت های بهداشتی را رعایت می کنید؟ گربه خانگی، به مراقبت‌های منظم دامپزشکی، از جمله چکاپ، واکسیناسیون، آزمایش و پیشگیری از انگل، کارهای آزمایشگاهی و مراقبت‌های دندانی نیاز دارد.

اگر به دنبال خرید گربه خانگی، از مراکز معتبر مانند کلینک های پرورش حیوانات، هستید، عوامل متعددی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. حتی قبل از خرید گربه خانگی، باید مطمئن شوید که در برنامه شلوغ خود، زمان کافی برای اختصاص دادن به یک گربه خانگی، را دارید؟

برای کسانی که به طور جدی در حال بررسی برای خرید گربه خانگی از یک مرکز معتبر هستند، نکاتی را ارائه داده ایم تا به شما در خرید گربه خانگی، کمک کند. بنابراین می توانید با یک دوست چهارپای سالم و شاد بیرون بیایید و از گربه خانگی خود لذت ببرید. قبل از اینکه به فکر خرید گربه خانگی، باشید، باید شرایط شخصی خود را قبل از آن در نظر بگیرید. شما باید سوالات زیر را از خود بپرسید:

– آیا برای خرید گربه خانگی، آماده هستید؟

– آیا آمادگی مقابله با هزینه ها را دارید؟ هزینه های دامپزشکی وجود دارد که باید در نظر داشت، مانند عقیم سازی و واکسیناسیون. اگر یک نژاد مو بلند را انتخاب کنید ممکن است هزینه های نظافت داشته باشید. علاوه بر این، هزینه های روزانه مانند تغذیه نیز باید در نظر گرفته شود.

– آیا شرایط شما برای خرید گربه خانگی، مناسب است؟ این مورد شامل ساعات کاری شما و اینکه چند ساعت در منزل خواهید بود، است. اگر ساعت های طولانی کار می کنید، آیا شخص دیگری در خانه وجود دارد که از گربه شما مراقبت کند؟

شما باید مطمئن شوید که می توانید به تمام سوالات بالا پاسخ مثبت دهید، در غیر این صورت ممکن است خرید گربه خانگی، برای شما مناسب نباشد.
– کدام نژاد گربه خانگی، برای من مناسب است؟

گربه های خانگی، دارای تنوع و نژاد های متفاوتی هستند. هر نژاد گربه، ویژگی ها و الزامات مراقبتی خاص خود را دارد که باید در نظر داشت، از جمله :
– هر روز چقدر زمان، می توانید به نظافت گربه خانگی، اختصاص دهید؟

– چند وقت یکبار در خانه هستید؟ برخی از گربه‌ها بسیار اجتماعی هستند و نیاز دارند که افرد زیادی در اطراف آنها باشند، برخی دیگر مستقل‌تر هستند.

– آیا مشکلات سلامتی مانند آسم یا آلرژی به گربه خانگی، دارید یا خیر؟ برای خرید گربه خانگی، اگر نژاد خاصی را در نظر دارید، می توانید به کلینیک های پرورش حیوانات خانگی مراجعه کنید. همچنین می توانید با دامپزشک مشورت کنید.

سوالاتی که باید هنگام خرید گربه خانگی، از کلینیک حیوانات بپرسید:

اگر از یک مرکز معتبر، گربه خانگی می خرید، آنها باید آماده پاسخگویی به همه سؤالات شما باشند، زیرا آنها علاقه زیادی به گربه های خانگی دارند. شما باید سوالات زیر را بپرسید:

• گربه خانکی کی و کجا به دنیا آمده؟
• گربه خانگی، چقدر اجتماعی شده است؟
• آیا سالم است؟ آیا معاینات پزشکی داشته است؟
• آیا گربه خانگی تا کنون، آموزش دیده است یا خیر؟
• گربه خانگی، چه واکسن هایی داشته است؟

نوشته های مشابه