نژاد سگ نگهبان

سگ نگهبان سرابی

سگ نگهبان سرابی

سگ نگهبان سرابی

سگ نگهبان سرابی دارای اصالت اردبیل و سراب می باشد و اما زادگاه اصلی آن سراب است. به همین دلیل با نام سگ نگهبان سرابی شناخته می شود. این سگ از زمان های قدیم و از دوران آشوریان در ایران به همراه چوپانان برای نگهبانی از گله زندگی می کرده است. این سگ بیشتر در مناطق کوهستانی زندگی می کمد اما قادر است خود را با هر شرایط آب و هوایی سازگار نماید.

یکی از باهوش ترین نژاد در میان سگ های جهان، سگ نگهبان سرابی است که برای نگهبانی بسیار مناسب است. سگ نگهبان سرابی با جثه بزرگ و قوی که دارد، از محبوب ترین گونه های سگ برای نگهبانی و گارد می باشد. از ویژگی های سگ نگهبان سرابی می توان به فک قوی، چثه بزرگ، چهره با ابهت، هوش زیاد و آموزش پذیری می باشد. سگ نگهبان سرابی که با نام ماستیف ایرانی هم شناخته می شود قدی حدود ۷۰ تا ۹۰ سانتی متر دارد. برخی از این سگ ها ممکن است قد یک متر هم داشته باشند. وزن این سگ بین ۵۰ الی ۹۰ کیلوگرم است و جزو بزرگ ترین نژاد های سگ می باشد. از ویژگی های بارز سگ نگهبان سرابی یا ماستیف ایرانی این است که می تواند در هر شرایط آب و هوایی زندگی کند.

از ویژگی های ظاهری این سگ می توان به قد بلند و اندام عضلانی آن اشاره کرد. فرم پوزه سگ نگهبان سرابی به صورت مکعبی است و لب های آن از هر دو طرف به پایین تر از پوزه کشیده شده است و پوزه ای آویزان دارد. رنگ پوزه سگ نگهبان سرابی معمولا تیره تر از بدن آن و به رنگ سیاه است. این سگ پنجه های بزرگ و قوی دارد و دم آن کوتاه و شبیه داس است. سگ نگهبان سرابی دارای پوستی ضخیم است که باعث می شود به ندرت در مبارزه با حیوان های دیگر ضخمی شود و خون خود را از دست بدهد.

از دیگر دلایل محبوبیت این سگ می توان به جنگجو بودن و شجاعت و جسارت این نژاد ایرانی اشاره کرد. این سگ برای مبترزه با سگ های دیگر هیچ ترسی نداشته و حتی در برابر گرگ و خرس هم شجاعت زیادی از خود نشان می دهد. تمام این ویژگی ها باعث شده تا سگ نگهبان سرابی یا ماستیف ایرانی، نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا شناخته شده باشد و هرگاه حرف از سگ های نگبان و گارد باشد، این نژاد ایرانی در راس بهنرین ها باشد.

نوشته های مشابه