گربه خانگی

فروش گربه خانگی

فروش گربه خانگی

فروش گربه خانگی

نکاتی درباره خرید و فروش روی موی گربه خاکی  دست بکشید تا از صاف و غیر نمدی بودن آن مطمئن شوید. بهتر است موی گربه خانگی از هرنوع آلودگی از جمله کک و سایر موجودات مورد بررسی قرار گیرد سلامتی گوش گربه‌های خانگی بویژه بچه گربه بسیار مهم است و باید تمیز و خشک باشد. چشمهای گربه خانگی  براق و تمیز بوده و بینی هم باید مرطوب باشد دهان گربه سالم به رنگ صورتی و دندانهایش سفید است ناحیه مقعد گربه خانگی  را از نظر علائم اسهال مورد بررسی قرار دهید برای بهتر دیده شدن این ناحیه از حیوان باید دم گربه را بلند کنید. با دست خود ناحیه زیر شکم گربه را لمس کنید توجه نمایید که نباید این قسمت از بدن حیوان گرد و سفت باشد.

اگر می خواهید گربه خانگی انتخاب کنید بهتر است به برخی ویژگی های مهم در این حیوانات خانگی دقت کنید به عنوان مثال گربه های خانگی پر مو و مو بلند نیاز به رسیدگی زیادی دارند برخی دیگر از گربه ها ساکت و آرام و بی سر و صدا هستند و برخی گربه خانگی  دیگر صدای ناهنجار دارند یا بیش از حد شلوغ بازی در می آورند گربه های خانگی حیوانات فروتنی هستد که خودشان را بعنوان یک همدم دوست داشتنی در محیط خانه سازگار کرده اند بر خلاف سگها اختلاف زیادی در اندازه و بزرگی نشان نمی دهند و دارای نظم زیادی هستند برخی از نژادهای نادر مانند گربه آشِرا یا حتی گربه ساوانا معمولا در ایران به‌راحتی پیدا نمی‌شوند و قیمتشان بسیار گران است.

تصور نکنید گربه‌هایی خانگی که گران‌ترند هزینه‌های بیشتری هم در طول سال‌های زندگی‌شان دارند. برخی گربه‌های خانگی گران نیستند، اما نژادشان طوری است که احتمال ابتلای آنها به یک‌سری از بیماری‌های خاص بیشتر است؛ برای مثال، قیمت گربه ساوانا شاید سه‌برابرِ گربه پرشین باشد، اما هیچ بیماری خاصی او را تهدید نمی‌کند (مگر اینکه به‌خوبی از او مراقبت نکنید). در حالی‌ که احتمال ابتلای گربه پرشین به بیماری کلیوی پلی‌کیستیک زیاد است. به‌ همین ‌دلیل، ممکن است برای مثال هزینه نگهداری گربه پرشین یا اسکاتیش در سال‌های زندگی‌اش خیلی بیشتر از قیمت اولیه‌اش شود

نوشته های مشابه