نژاد گربه

گربه مو کوتاه بریتیش

گربه مو کوتاه بریتیش

گربه مو کوتاه بریتیش

نژاد گربه بریتیش مو کوتاه (British Shorthair) از انگلیس است و برای قرن‌ها در انگلیس پرورش داده شده و زندگی کرده است گربه برتیش سر بزرگ و گردی دارند و عضلانی با سینه‌ای پهن هستند. پاهای قطور، پنجه‌های گرد و دم نوک گردی هم دارند. رنگ غالب این گربه‌ها خاکستری است گربه های بریتیش گربه‌های سخت گیری نیستند اما بسیار باوقار می‌باشند. گربه های بریتیش قدرت یادگیری بالایی دارند و بسیار مطیع هستند. گفته شده که گربه‌های مو کوتاه انگلیسی به بانمکی و خونسردی یک گربه پرشین می‌مانند که هوش و استعداد گربه‌های اروپایی را نیز دارا می‌باشند. با بچه‌ها و سایر حیوانات خانگی کنار می‌آیند.

گربه بریتیش موکوتاه نرم‌خو و آسان‌گیر است. با او می‌توانید یک خانواده عالی بسازید گربه بریتیش، گربه‌ای با سطح فعالیت متوسط است. در زمان بچگی پرانرژی است، اما از یک سالگی به بعد تمایل به ساکن ماندن در او بیشتر می‌شود در هنگام خرید و فروش گربه بریتیش این را بدانید که این گربه موهای کوتاه و ضخیمی دارد که سرتاسر بدن او را پوشانده و تلفیق این ویژگی با سر و بدن گرد و چشم‌های بزرگ، گربه بریتیش را درست مانند یک خرس عروسکی خوش اندام می‌نمایاند. بدن گربه بریتیش کوچک اما قدرتمند است، با سینه‌ای پهن، پاهای قوی ، چنگال‌های گرد و دمی ضخیم که نوک آن گرد است.

گربه مو کوتاه بریتیش می‌تواند در هر رنگ و الگویی که شما آرزویش را دارید، پیدا شود از جمله گربه مو بریتیش بنفش، گربه مو بریتیش  شکلاتی، گربه مو بریتیش سیاه و سفید، سفید یا سیاه و بسیاری از رنگ‌های دیگر. البته شناخته‌شده‌ترین رنگی که برای بریتیش وجود دارد، آبی خاکستری است، به حدی که برخی او را گربه بریتانیایی آبی نامیده‌اند در هنگام خرید و فروش گربه بریتیش به این نکته توجه کنید که رنگ چشم ها باید شفاف باشد و زمینه ای به رنگ طلایی- مسی داشته باشد همچنین در خرید و فروش گربه بریتیش این را بدانید که در مقایسه با سایر نژاد های گربه، دیرتر بالغ می شوند و در سن ۳ سالگی از نظر فیزیکی به طور کامل رشد کرده اند.

نوشته های مشابه