نژاد سگ نگهبان

سگ بولداگ نگهبانی

سگ بولداگ نگهبانی

سگ بولداگ نگهبانی

اگرچه بولداگ ظاهری هراسناک دارد اما حقیقت امر این است که این نژاد از جمله سگهای آرام می باشد. بولداگ سگی استقلال طلب و مهربان است. نسبت به کودکان آرام است و به شجاعت و استعداد خوبش در نگهبانی معروف می باشد. برای خوشحال کردن این سگ باید توجه و محبت زیادی به او نشان داد. بولداگ می تواند گاهی اوقات حالت سلطه گر داشته باشد بنابراین به صاحبی نیاز دارد که بتواند قدرت خود را به این سگ نشان دهد. وقتی بولداگ ها جوان هستند انرژی زیادی دارند که این انرژی با گذشت زمان کاهش می یابد. صدای خر و پف آنها بلند است و بیشتر آنها ریزش آب از چشم و بینی دارند.

شما نمی توانید یک بولداگ را با هر نژاد دیگری اشتباه بگیرید. پوست سر شل و افتاده، ابروهای خزدار، بینی پخ شده، گوش های کوچک، جلوآمدگی فک زیرین با افتادگی گونه های دو طرف، و راه رفتن متمایز بولداگ ها، همگی عملا فریاد می زنند که “من یک بولداگ هستم. پوشش بولداگ که در رنگ ها و الگوهای متنوعی دیده می شود، کوتاه، صاف و براق است. بولداگ ها می توانند تا ۲۳ کیلوگرم وزن داشته باشند، اما این امر مانع از پریدن آنها در دامان شما یا حداقل تلاش برای این کار نمی شود. اما تمایل بولداگ به یافتن راه های آسان را با تنبلی اشتباه نگیرید — بولداگ ها از پیاده روی های سریع لذت می برند و برای متناسب ماندن به ورزش متوسط منظم، همراه با یک رژیم غذایی دقیق نیاز دارند. بعدازظهرهای تابستانی بهتر است وقت خود را در یک اتاق با تهویه مطبوع سپری کنند، زیرا پوزه کوتاه بولداگ، در هوای گرم و مرطوب می تواند باعث مشکل در تنفس شود.

سگ  بولداگ باید با بهترین غذای سگ موجود، خواه بصورت تجاری و یا در منزل تهیه شده باشد، تحت نظر و تایید دامپزشکتان تغذیه شود برس کشیدن کامل با یک برس نرم به مدت ۱۰ دقیقه و دو یا سه بار در هفته باعث می شود تا سگ بولداگ، بهترین ظاهر خود را داشته باشد سگ  بولداگ ها آرام هستند و از اینکه در کنار پای صاحب خود استراحت کنند، لذت می برند، اما از راهپیمایی گاهگاهی و رفتن به پیاده روی نیز لذت می برند سگ بولداگ ها شیرین، فداکار و آسان گیر هستند و می خواهند صاحب خود را خوشحال کنند. مانند همه نژادها، آموزشهای اجتماعی کردن زودهنگام برای کمک به شروع زندگی بسیار مهم است صاحبان بولداگ باید هوشیار باشند تا مطمئن شوند که سگ آنها گرما زده نشود. یک بولداگ را نباید در آفتاب داغ بدون نظارت و یا بدون دسترسی به سایه و آب، رها کرد و البته هیچ سگی را نباید در یک ماشین محصور، حتی در هوای معتدل نگه داشت

نوشته های مشابه