نژاد سگ نگهبان

سگ گارد دوبرمن

سگ گارد دوبرمن

سگ گارد دوبرمن

سگ دوبرمن پینچر ک به اختصار سگ دوبرمن گفته میشود یکی از بهترین نژاد های سگ گارد , سگ بادیگارد , سگ پلیس است .سگ گارد دوبرمن سطح هوشیاری بالایی دارد و در کنار نژاد هایی چون بردر کالی,گلدن رتریور ,ژرمن شپرد و.. میباشددوبرمن سگی با اندازهٔ بزرگ است؛ که قد آن در نرها ۶۶ تا ۷۲ سانتی‌متر و در ماده‌ها ۶۱ تا ۶۸ سانتی‌متر. بدن گارد دوبرمن به شکل مربع است؛ قد گارد دوبرمن با طول‌شان برابر است؛ و طول سر، گردن و پاها باید در تناسب با بدنشان باشد سگ گارد دوبرمن در نگاه هر کسی بزرگ، تهدیدآمیز، بی‌باک، جسور در دفاع از صاحب خود به نظر آید. اما در عین حال بسیار فرمان‌پذیر و مطیع نسبت به دستورهای صاحب خود است.

سگ دوبرمن

در سال ۱۸۹۹ به احترام بنیان‌گذار این نژاد، لوئیس دوبرمن که در سال ۱۹۸۴ درگذشت، نامگذاری شده است. این سگ گارد در سال ۱۹۰۸ توسط باشگاه آمریکایی Kennel به رسمیت شناخته شد و عضو گروه کاری این باشگاه گردید. گارد دوبرمن سگی جسور ، بی باک و هوشیار است و نباید خجالتی و بدخلق باشد. دوبرمن به طور غریزی سگ نگهبان است و به خوبی از صاحبش حفاظت می‌کنند اما به خاطره جثه اش و بعضی از خلق و خوهای طبیعی آنها ، باید هنگامی که اطراف کودکان هستند بر آنها نظارت داشته باشید. میانگین طول عمر زندگی دوبرمن بین ۱۰ تا ۱۲ سال است گارد دوبرمن نر بالغ در حالت ایستاده بین ۶۶ تا ۷۱ سانتیمتر ارتفاع دارد که ۷۰ سانتیمتر ایده آل تر است ،سگ ماده بالغ بین ۶۱ تا ۶۶ سانتیمتر ارتفاع داشته که ۶۵ سانتیمتر ایده آل تر است. دوبرمن نر بین ۲۷ تا ۴۱ کیلو وزن دارد در حالیکه ماده ها کمی کوچکتر و سبکتر هستند. پوشش مو کوتاه دوبرمن مراقبت از آن را آسان کرده و برس کردن مرتب آن نقش بسزائی در کنترل ریزش آن دارد.

گارد دوبرمن دارای یک پوشش کوتاه ، براق و صاف است که در نزدیکی پوست قرار دارد آنها فقط روی گردن خود اندکی زیر لایه و پشم زیرین دارند. دوبرمن ها در رنگهای سیاه و قهوه ای همراه با نشانه های زنگاری رنگ در بالای هر دو چشم که حالت ابرو به آن داده اند و روی پوزه ، گلو ، سینه و ساق پا شناخته شده اند سگ دوبرمن برای اولین بار در اواخر دهه ۱۸۰۰ توسط کارل فردریش لوئیس دوبرمن در شهر Apolda در آلمان پرورش یافت برخی اعتقاد دارند که ژن دوبرمن ، از ژن ژرمن شپرد قدیمی نشات گرفته شده است شخصیت فردی دوبرمن ها متفاوت است صرف نظر از اینها همه ی دوبرمن ها همدم های وفادار و ثابت قدمی هستند دوبرمن پینچر ها سگ های بزرگ با سطح انرژی بالایی هستند که نیاز به تمرینات زیاد جهت جلوگیری از رفتارهای مخرب دارند

نوشته های مشابه