سایز سگ

سگ سایز متوسط

سگ سایز متوسط

سگ سایز متوسط

برخی از افراد دوست دارند که از سگ های با اندام بزرگ نگهداری کنند و برخی دیگر سگ های کوچک را ترجیح می دهند. برخی نژادهای سگ هستند که اندام متوسطی دارند. یکی از مزایای انتخاب سگ برای نگهداری، وجود نژاد های متنوع با اندازه های مختلف است. سگ های کوچک وزنی تا حدود ۱۰ کیلوگرم دارند. وزن سگ های بزرگ هم تا ۳۰ کیلوگرم می رسد. سگ های متوسط وزنی بین ۱۲ تا ۲۷ کیلو گرم دارند.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از سگ هایی با نژادهای متوسط نگهداری کنند. زیرا این سگ ها نه آنقدر بزرگ هستند که فضای زیادی برای بازی بخواهد و نه مشکلات مربوط به سگ های کوچک را دارند. از مزایای داشتن سگ های متوسط این است که مشکلات استخوانی که برای سگ های بزرگ پیش می آید را ندارند. طول عمر سگ های متوسط زیاد است و به اندازه سگ های کوچک آسیب پذیر نیستند. در ادامه چند نژاد محبوب سگ های متوسط را معرفی می نماییم.

سگ شپرد استرالیایی

این نژاد از سگ ها بسیار باهوش، پرانرژی و ورزشکار هستند. وزن این سگ ها بین ۲۰ تا ۳۲ کیلوگرم است. این نژاد از سگ های سایز متوسط و مهربان می توانند انتخاب خوبی برای نگهداری در خانه باشند.

باست هوند

سگ های باست هوند با سایز متوسط ظاهری زیبا و جذاب با پاهای کوتاه دارند و  وزن آن ها بین ۲۰ تا ۳۲ کیلوگرم است. زمانی که این سگ ها توله هستند بسیار پرانرژی هستند و وقتی که بزرگ شوند آرام می شوند. این سگ ها در برابر عفونت گوش بسیار حساس هستند و صاحبان آنها باید به طور مرتب گوش آنها را تمیز نمایند. این نژاد از سگ های متوسط را نی توان به راحتی در خانه نگهداری کرد.

سگ نژاد بیگل 

این سگ سایز متوسط با مزه است که افراد زیادی تمایل دارند که از آن نگهداری کنند. وزن این سگ ها بین ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم است. سگ بیگل خیلی بازیگوش و چابک است و علاقه زیادی به میوه دارد.

کیشاند

این سگ سایز متوسط که شبیه یک گلوله پشم است، وزنی بین ۱۷ تا ۲۲ کیلوگرم دارد. اما موهای این سگ باعث شده تا کمی بزرگ تر به نظر برسد. برای داشتن ظاهر زیبا، موهای این سکگ را باید مدام شانه کرد. این مژاد از سگ ها بسیار مهربان و صمیمی هستند.

ولش کورگی پمبروک 

این سگ سایز متوسط بدنی کشیده و پاهای کوتاهی دارد و با سگ کاردیگال نژاد مشترک دارد. این سگ یکی از نژادهای نیرومند و ورزیده می باشد و می تواند برای نگهداری از گله هم مورد استفاده قرار بگیرد. این سگ مهربان و صمیمی می تواند به عنوان یک موجود دوس داشتنی در خانه هم نگهداری شود.