سگ نگهبان

فروش سگ نگهبانی

فروش سگ نگهبانی

فروش سگ نگهبانی

فروش سگ برای نگهبانی در همه جای جهان به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود. در تمام کشورها نه تنها تربیت سگ نگهبان، بلکه آموزش برای شرکت در عملیات پلیس، امداد و نجات، کشف مواد مخدر و حتی تربیت به عنوان عصای دست کورها نیز رواج دارد. در برخی جاها نیز از شرط بندی برنبرد سگ  ها کسب درآمد می‌کنند! آموزش سگ برای نگهبانی یکی از رایج‌ترین استفاده‌هایی است که از به خدمت گرفتن سگ‌ها نشات می‌یابد. تربیت سگ نگهبان دارای اصول و قواعدی منحصربه فرد است. به همین راحتی نمی‌توان سگی را خرید و در یک گوشه باغ بست تا تبدیل به سگی نگهبان شود.

تربیت و فروش سگ نگهبان، فعالیتی حساس است که نیاز به تسلط به اصول آموزش سگ برای نگهبانی را می‌طلبد. زندگی سگ‌ها به طرز جدایی‌ناپذیری با انسان‌ها گره خورده است. رابطه بین انسان و سگ نگهبان، عاملی است که باعث بوجود آمدن این گونه از حیوان روی زمین شد. قدمت زندگی مشترک انسان و حیوان به اولین روز پیدایش این موجود اسرارآمیز بازمی‌گردد تربیت سگ نگهبان به این منظور صورت می‌گیرد که امنیت یک خانواده، باغ، کارخانه، کارگاه یا هر جای دیگری را تامین کند. آموزش سگ برای نگهبانی به معنای تربیت آن برای حمله‌ کردن و گرفتن مظنون نیست. بلکه هدف از آموزش سگ برای نگهبانی این است که بتواند در مواجه با غریبه‌ها، گارد درست گرفته و با پارس کردن‌های هشداردهنده، صاحب خود را از حضور یک غریبه باخبر کند.

سگ‌ها به دلیل حساسیت بالایی که نسبت به صاحب خود دارند، رعایت نکات مراقبتی سک ها برایشان بسیار مهم و حیاتی است. برای تربیت سگ نگهبان لازم است او را به گونه‌ای تربیت کنید که مطیع، حرف‌شنو و فرمانبردار شما باشد. برای رسیدن به این منظور لازم است برخی نکات مهم در این خصوص را بدانید و به دقت به آنها عمل کنید. مهم‌ترین موضوع در تربیت سگ نگهبان، انتخاب نژاد مناسب آن است. هر کدام از نژادها، سلیقه‌ و رفتار خاص خود را دارد. بنابراین، دانستن اخلاقیات کلی هر کدام از این نژادها در تربیت سگ نگهبان باهوش‌تر، قوی‌تر و جسورتر موثر خواهند بود یکی از عمده‌ترین اشتباهاتی که در تربیت سگ نگهبان ممکن است رخ دهد، این تصور باطل است که با به کار بردن خشونت بیشتر، سگی مطیع‌تر و حساس‌تر پرورش خواهد یافت. در حالی که به هیچ وجه اینطور نیست؛ بلکه انجام چنین کاری باعث کاهش وفاداری حیوان، افسردگی، خشونت بیش از حد و خطرناک شدن او خواهد شد. همچنین، سگ‌ها نیز مثل آدم‌ها دارای خصوصیات اخلاقی متفاوتی هستند. حتی اگر دو سگ از یک‌ نژاد داشته باشیم، هر دوی اینها در شرایط یکسان، رفتارهای دقیقاً مشابه‌ای نخواهند داشت.

نوشته های مشابه